Region Östergötland

Välkommen till MTIT-akuten


IT-akuten

Några förberedelser innan du kontaktar oss

Vi ber dig ha ditt HSA-ID/användarnamn och datornamn tillgängligt. Beskriv gärna vad du behöver hjälp med så utförligt som möjligt, då kan vi snabbare hjälpa dig med ditt ärende.

 

  • Kontrollera att du inte berörs av en aktuell driftstörning.
  • Starta om dator och eventuell kringutrustning (ex. skrivare, skanner).
  • När händer ett eventuellt fel? Kan det upprepas flera gånger?
  • Rör problemet enbart dig eller är flera på din avdelning drabbade?
  • Spara gärna skärmdumpar eller anteckna eventuella anvisningar och felmeddelanden.
 

Kontakta MTIT-akuten

Om du vill komma i kontakt med oss finns det olika vägar. Vid brådskande ärenden kontakta alltid MTIT-akuten direkt på telefon!


IT-akuten
Ring oss på telefon 010-10 33 000
Telefonlinjen bemannas dygnet runt. Vid behov eskaleras ärendet vidare till beredskapsfunktion.




Webbanmälan
Kontakta oss via webbanmälan
Ärenden som skickas via formulär hanteras helgfria vardagar 07.00-17.00 (nås endast via Region Östergötlands intranät).




Vanliga frågor
Frågor och svar
Här har vi samlat vanliga frågor och svar
(nås endast via Region Östergötlands intranät).