Region Östergötland

IT och medicinsk teknik

- Kompetensområde IT och medicinsk teknik

 

CVU Direkt

Från och med 1 juni 2018 ingår före detta MTIT-akuten i CVU Direkt - Region Östergötlands samlade kundtjänst för stöd och service inom IT, medicinteknik, fastighet, logistik, upphandling, HR, lön, ekonomi och patientfrågor.

 

Kontakta CVU Direkt

Om du vill komma i kontakt med oss finns det olika vägar. Vid brådskande ärenden kontakta alltid CVU Direkt på telefon!

 Telefon 010-103 60 00

 Ring oss på telefon 010-103 6000
Telefonlinjen bemannas dygnet runt. Vid behov eskaleras ärendet vidare till beredskapsfunktion. 

 Webbanmälan

Du kan skapa och följa ditt ärende via webbanmälan via Stöd- och serviceportalen (nås endast via Region Östergötlands intranät).

Ärenden härifrån hanteras helgfria vardagar 07.00-17.00
I Stöd- och serviceportalen hittar du även en förteckning på samtliga av de tjänster som vi kan hjälpa dig med.

Frågor och svar

 Här har vi samlat vanliga frågor och svar inom IT
(nås endast via Region Östergötlands intranät).

Innan du kontaktar oss

Vi ber dig ha ditt HSA-ID/användarnamn och datornamn tillgängligt. Beskriv gärna vad du behöver hjälp med så utförligt som möjligt, då kan vi snabbare hjälpa dig med ditt ärende.

  • Kontrollera att du inte berörs av en aktuell driftstörning.
  • Starta om dator och eventuell kringutrustning (ex. skrivare, skanner).
  • När händer ett eventuellt fel? Kan det upprepas flera gånger?
  • Spara gärna skärmdumpar eller anteckna eventuella anvisningar och felmeddelanden.

Om lösenordsbyte

Om du har glömt bort ditt AD-lösenord eller behöver ett nytt av någon anledning så kan du byta lösenord med hjälp av två kollegor. Detta kräver att en av kollegorna är inloggade på en dator och har tillgång till Lisa.

>> Gå till sidan Byte av lösenord och följ instruktionerna.